duminică, 1 februarie 2009

de ce mergem la scoala?

De 2 zile am terminat sesiunea. Intotdeauna am fost un elev/student sarguincios asa ca nici de data asta nu am restante. Zilele astea desi stateam si invatam ma intreabam tot mai des: de ce merg la scoala? Mi-as fi dorit ca ceea ce invat acolo chiar sa ma ajute, sa deprind ceva abilitati care sa aiba macar ceva in comun cu practica daca nu chiar sa se suprapuna. Am ales sa mai fac master in ASE pentru ca am crezut ca programul , fiind unul nou, va fi unul mai bun decat celelalte si pentru ca primii 5 au sansa de a pleca un an in Amsterdam si sa obtina dubla diploma. Am ales sa nu aplic direct la un master in strainatate pentru ca nu eram pregatita sa plec imediat dupa aventura mea de Erasmus si pentru ca intodeauna m-am imaginat traind in Romania si nu in alta parte, chiar daca imi doresc sa calatoresc mult. Au mai fost si alte motive gen: daca am terminat cu 3 ani se considera ca nu am studiile inchiate, trebuie sa imi ocup timpul cu ceva, am nevoie de un loc unde sa stau etc (probabil daca as fi avut unde sa stau, fara sa dau o caruta de bani pe care la vremea aia nu ii aveam, nu as mai fi facut master deloc acum)

Masterul pe care il fac e unul care e sub orice standard de calitate al invatamantului superior. E un master in engleza in domeniul contabilitatii. De curand mi-a fost zis ca profii care predau la seria noastra de engleza sunt cei care stiu engleza, nu si cei mai buni profesori. Sunt perfect de acord ca nu sunt cei mai buni profesori...nu sunt de acord cu faptul ca stiu engleza. Am invatat cu o zi sau 2 inainte de examen, citind cursurile xeroxate de la altii si suporturile de curs si ajunsesem sa ma intreb cum se scriu multe cuvinte si daca eu chiar mai stiu engleza, asa ca am folosit net-ul ca sa verific anumite cuvinte...sa zicem ca nu au fost surprize si am avut o stare de confort ca mai stiu engleza. Am fost la scoala cat sa vad toti profesorii si sa modul cum predau, unora chiar le-am zis ca nu stiu sa explice/predea. M-am oprit aici, desi as mai fi putut spune ca nici materia nu o au structurata, ca au pretentii desi ei nu stapanesc domeniul etc. M-am oprit pentru ca am primit mustrari de la colegii mei ca sunt exagerata si ca reactionez prea agresiv.Trebuie sa recunosc ca puteam reactiona mai pasnic, dar profesoara respectiva chiar m-a calcat pe nervi tot semestrul. Venea la curs cu niste materiale download-ate de pe net, pe care nici macar nu le citea inainte si se intreba in timpul cursului :"oare ce inseamna x?". In sesiune am fost sunata de aceeasi colegi care isi dadusera seama ca nu pot invata din cursurile si seminariile profei pt ca nu au logica, desi ei le scrisesera.

Am ajuns la concluzia ca masterul nostru este atat de slab pentru ca noi ii permitem sa fie asa (suna a cliseu dar este adevarat), pentru ca noi le permitem profesorilor sa fie atat de slabi si pentru ca suntem delasatori: nici macar nu suntem atenti la ce scriem in timpul cursurilor/seminariilor. Dau vina si pe mine ca m-am multumit cu o materie pe care sa o pot invata intr-o zi, ca cer sa deprind anumite abilitati dar atunci cand vine vorba sa am ceva mai multe de citit sau de facut vociferez etc. Semestrul viitor nu va mai fi asa voi cere calitate de la toti profii chiar daca va fi nevoie sa ma cert cu ei si cu toti colegii mei, pentru ca vreau sa-mi folosesc timpul intr-un mod fructuos...pentru ca vreau ca in cele 2 saptamani de sesiune sa nu mai simt ca de fapt nu fac nimic...Si asta nu pentru ca imi place in mod deosebit contabilitatea (nu ma vad facand ceva numai pe contabilitate in viitor, vreau sa fac ceva care implica si contabilitate: evaluare de capital intelectual ) ci pentru ca tin ca sistemul nostru de educatie sa fie unul mai bun. Daca nu reusesc sa obtin ceva semestrul viitor ma gandesc serios chiar sa nu-l mai fac.

O singura curiozitate am : voi de ce mergeti la scoala?

Un comentariu:

Cris spunea...

Da ... situatia nu este diferita nici in celelalte universitati.

Eu am dat la un master la UPB si dupa un semestru am renuntat. De fapt am renuntat la sfarsitul sem 2, deoarece am trecut de prima sesiune, cu note f mari, fara sa ma duc nici macar la un curs. Asa ceva nu ar trebui admis. Nu poti da o diploma unor tineri fara ca ei sa nu aiba o greutatea din spatele foii de hartie.

Asadar, am renuntat sa mai fac si masterul pentru diploma. Si mi-am dat seama ca nici domeniul Mediului nu ma mai intereseaza.

Iar in facultate ... am avut cativa profi cu care ma certam la toate cursurile. Satisfactia e ca macar am cerut mai mult decat mi s-a oferit, am cerut atat pt mine, cat si pt colegii mei. Stiu macar ca nu am i-am lasat pe toti profii sa isi faca de cap si sa si creada ca sunt tari.

Bafta multa in semestrul 2! Sper sa iasa ceva bun ;).