marți, 16 octombrie 2007

Friends network...

De 2 zile imi tot bat capul sa-mi aduc aminte de colegii mei de la seminarul de introducere ISN (International Student Network)... De ce ? Pentru ca trebuie sa completez un chestionar mai diferit decat restul chestionarelor... Chestionarul e facut de catre Tom si il ajuta pe el in cercetarea care o face pt "mathematical pshicology" despre prietenie. ( legaturi, dinamica, perceptii in cadrul unui grup de amici). Desi grupul nostru de la introducere nu e chiar unul care s-a pastrat in timp si intre care sa se creeze relatii....cel putin nu intre toti membrii din grup...Tom a zis sa faca o incercare pe grupul de ISN, pt ca pe aici oamenii sunt din diferite parti ale lumii si oricum nu se prea cunosc intre ei din alta parte decat de la seminarul de introducere sau din camin. ( cam greu totusi sa stabilesti un grup pe care sa faci studiu in camin)
Practic ceea ce trebuie sa fac este sa pozitionez pe 4 coloane numele persoanelor din grup care au acceptat sa participe la chestionar in functie de ce relatie am eu cu ele si apoi sa completez si in dreptul celorlalti relatiile pe care cred eu ca le-au stabilit cu membrii grupului.Astfel coloana din stanga inseamna ca persoanele se cunosc, coloana urmatoare ca se cunosc dar nu sunt in relatii bune, coloana a treia ca au o anumita legatura si coloana din dreapta ca au o puternica relatie de amicitie...interesant , nu?
I-am scris un mail lui Tom aseara, mai in gluma, intrebandu-l daca ma lasa sa-i folosesc chestionarul pentru grupul mei de amici si asa mi-a venit ideea...ce-ar fi daca as vedea cum arata reteaua mea de amici?...asa ca acum dau un start la un joculet zic eu funny....
In ce consta joculetul:
In ceva asemanator cu chestionarul lui Tom...numai ca acele coloane vor insemna un pic altceva: coloana 1 stanga: nu-l cunosc; coloana 2: l-am vazut de cateva ori; coloana 3: suntem amici; coloana 4 dreapta: suntem amici extrem de buni. Primul care va lasa comentariu la acest articol va trebui sa arate prin acele coloane pe unde ma situez eu in reteau lui de amici, urmatorul pe cel care a lasat comentariu inaintea lui si bineinteles pe mine...si asa mai departe. (you got the idea). Fiecare se va pune pe el pe primul rand in mijloc.
Exemplu :

RICHARD

Melanie
Emily
Tom
Asta insemna ca Richard nu ii stie pe Melanie si pe Tom, dar s-a intalnit de cateva ori cu Emily ...pe scurt in functie de Richard se analizeaza relatiile.
Sper sa va placa joculetzul....chiar sunt curioasa sa vad cati amici am si pana unde o sa se mearga cu completarea retelei :D .E un fel de leapsa...nu dispun de instrumentele lui Tom ca sa pot sa fac concret relatiile intre amici mei ...asa ca vom vedea mai multe imagini personale... (dezavantajul "jocului" creat de mine)
START!!!
P.S: share the news between friends...

Un comentariu:

Autumn I spunea...

Ceea ce vrea prietenul tau sa faca este un "mapping" al retelei sociale (social network analysis), foarte interesant. Asta e si tema mea de dizertatie. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_network

Un zambet,
Cosmin